Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Folklorní soubor Doudlebánek v letech 1982 - 2022
BOHDALOVÁ, Eva
Tato závěrečná práce se věnuje snaze o obnovení a udržení lidových tradic a zvyků v obci Doudleby. Práce se skládá ze čtyř na sebe navazujících kapitol. První kapitola se věnuje vzniku obce a její historii. Druhá zachycuje pokusy o obnovení tradic a zvyků typických pro tuto obec. Třetí se věnuje jednomu z nejstarších folklorních souborů, Národnímu souboru Doudleban. Čtvrtá kapitola zaznamenává dětský soubor Doudlebánek, který je budoucností pro zachování lidových zvyků a tradic.
Lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy
BALDOVÁ, Markéta
Tématem bakalářské práce jsou lidové tradice ve výtvarných činnostech v předškolní třídě mateřské školy. Cílem práce bylo vytvoření souboru výtvarných činností pro posílení významu lidových tradic v životě mateřské školy. Teoretická část obsahuje kapitoly vztahující se k dítěti předškolního věku, lidovým tradicím a výtvarným činnostem v rámci RVP PV, dále kapitoly o historii, významu lidových tradic s možností jejich využití ve výtvarných činnostech v mateřské škole. Pozornost je věnována i výtvarným činnostem a výtvarným technikám vhodným v předškolním vzdělávání. V praktické části jsou vypracovány náměty pro výtvarné činnosti související s lidovými zvyky a tradicemi a popis jejich realizace s předškolními dětmi s následným hodnocením. Odpovědi na výzkumné otázky jsou formulovány na základě zúčastněného pozorování a skupinového rozhovoru. Průběh činností byl zaznamenáván videonahrávkou.
Oslavy lidových tradic s dvouletými dětmi v mateřské škole
EICHNEROVÁ, Petra
Bakalářské práce je zaměřena na oslavy lidových tradic s dvouletými dětmi v mateřské škole. V teoretické části jsou uvedeny obecné podmínky pobytu dvouletého dítěte v mateřské škole, jeho vývojová specifika a vhodné metody vzdělávání. Následuje seznámení s lidovou tradicí, jejím významem pro dítě a vzhledem k praktické části práce podrobnější popis oslav masopustu. Poslední kapitola této části práce se zabývá možnostmi plnění RVP PV prostřednictvím svátků a lidových tradic. V praktické části bylo přistoupeno ke změně vzhledem k omezenému provozu mateřské školy a nepravidelné docházce dvouletých dětí v době COVIDU-19. Bylo provedeno kvalitativní výzkumné šetření prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol zaměřené na způsob využití lidových tradic při práci s dvouletými dětmi. Dále byl zpracován, realizován a vyhodnocen program oslav masopustu s dvouletými dětmi v mateřské škole.
Lidová řemesla v předmětu Praktické činnosti na 1. stupni ZŠ
KUČEROVÁ, Markéta
Diplomová práce se zaměřuje na začleňování tématu lidových tradic a řemesel do výuky Praktických činností na 1. stupni ZŠ. Cílem práce je podílet se prostřednictvím praktických námětů na rozvoji technické gramotnosti a klíčových kompetencí v oblasti Člověk a svět práce u prvostupňových žáků. V teoretické části jsou vymezeny cíle a základní pojmy, dále stručný přehled lidových tradic, řemesel a řemeslných technologií. Praktická část je zaměřena na zhotovení námětů, jejichž efektivita je ověřována realizací v praxi a následnou reflexí zúčastněných žáků.
Výtvarně dramatické pojetí VV na 1.st.ZŠ
Dušková, Helena ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce zkoumá možnosti výtvarné dramatiky formou projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Teoretická část charakterizuje dítě mladšího školního věku, druhy komunikaci ve třídě a roli učitele. Zabývá se metodami a prostředky výtvarné a dramatické výchovy, které se v procesu výtvarné dramatiky propojují. Blíže vymezuje obor artefiletiky jako východiska alternativního výtvarného procesu. Praktická část podrobně popisuje jednotlivé části projektu využívající techniky výtvarné dramatiky k pochopení symboliky a obřadnosti lidových tradic. Autentický zážitek z dramatické hry nebo jiné tělesné akce by měl děti motivovat k vlastní výtvarné tvorbě. Měl by přispět k jejich estetickému, osobnostnímu a sociálnímu rozvoji. KLÍČOVÁ SLOVA: výtvarná dramatika, projektové vyučování, lidové tradice, symbolika, estetické cítění, sociální a osobnostní rozvoj
Lidové tradice a rozvoj klíčových kompetencí v MŠ
RANDÁKOVÁ, Štěpánka
Tato práce se zabývá začleněním lidových tradic do vzdělávací nabídky v mateřské škole v souladu s RVP PV a jejich přínos pro rozvoj klíčových kompetencí. Teoretická část vymezuje význam klíčových kompetencí , klíčové kompetence v předškolním vzdělávání a hodnocení těchto kompetencí. Je vytvořen potenciál lidových tradic pro rozvoj klíčových kompetencí. V další částí jsou charakterizovány nejvýznamnější svátky a tradice, jejich význam, historie a způsob oslav. Praktická část je věnována vytvoření konkrétních tematických celků. Celky jsou průběžné vyhodnocovány a bude provedeno výzkumné šetření dokládající přínos lidových tradic pro rozvoj klíčových kompetencí. Tento program byl následně zrealizován a zhodnocen jeho skutečný přínos v praxi, zda přispěl zvolenými činnostmi a aktivitami k rozvoji klíčových kompetencí.
Odraz lidových tradic ve školním vzdělávacím programu mateřské školy
VLČKOVÁ, Vladislava
Ve své bakalářské práci upozorňuji na možnosti, které skýtají lidové tradice při tvorbě a realizaci vzdělávacího obsahu školní vzdělávacího programu mateřské školy. Předpokládám, že program založený na lidových tradicích může plně naplnit požadavky na předškolní vzdělávání v Rámcově vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V teoretické části se zaměřuji na lidové tradice, které jsou přirozené a propojené s přírodou a snažím se je začlenit do předškolního vzdělávání. Dále popisuji lidové tradice a jejich stopy v mém kraji. V praktické části předkládám konkrétně životaschopnost lidových tradic v mateřských školách v podobě aktivit a činností, které je možné uskutečňovat v mateřské škole. Obsahová část školní vzdělávacího programu je zpracována s využitím lidových tradic. Vše je doplněno tematickým celkem Posvícení, ke kterému přikládám videozáznam z realizace tohoto tématu jako průřezový obraz.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.